Spis treści:
- Statystyki dotyczące Social Media w Polsce
— czyli raport Digital in 2023: Poland - Punkty styku użytkownika z marką
— czym są i jak działają? - Elementy, które pochłaniają Twój czas
— efektywne działanie w SoMe - Duża inwestycja małym kosztem — cennik
— poznaj naszą ofertę i warianty cenowe
Być może, drogi czytelniku, spotkałeś się ze stwierdzeniem, które mówi: marki, które są nieobecne na platformach społecznościowych, po prostu nie istnieją. W Gregsoft Group uważamy, że to nie do końca prawda — takie marki istnieją, ale wiele tracą.
- Zgodnie z raportem Digital in 2023: Poland — ponad 66% Polaków korzysta z mediów społecznościowych. To ponad 27 milionów użytkowników, czyli 2/3 populacji Polski.
- Ponad 24 miliony użytkowników social media w Polsce to osoby dorosłe — wniosek jest taki: nieprawdą jest przekonanie, że z mediów społecznościowych (zwłaszcza takich jak Facebook), korzystają głównie młodzi ludzie.
- 75% użytkowników (sporo!) internetu w Polsce w 2023 roku skorzystało przynajmniej z jednej platformy social media.
Ale do sedna: przychodzisz tutaj, aby dowiedzieć się o tym, jak obsługa social media może Ci pomóc. Dlatego zostań z nami jeszcze krótką chwilę…
A teraz spójrz: z powyższych danych wnioskujemy, że social media mogą być kluczowym punktem styku użytkowników z Twoją marką.
Czym są punkty styku? Jak mogą pomóc Ci w kontekście social media? Już mówimy:
Punkty styku to momenty, w których Klient chce “obczaić” Twoją firmę np. na Facebooku. Chce on sprawdzić: jak wygląda Twoja firma; jakie informacje o niej są publikowane; czy aktywnie prowadzisz profil; jak i co na nim publikujesz; jakie współprace podejmujesz; jakie są Twoje realizacje.
Dlatego właśnie obsługa social media powinna brać takie momenty pod uwagę. Bo to nie tylko okazja do prezentacji Twojej marki, ale również szansa na budowanie relacji z potencjalnymi klientami.
Oprócz tego — jest wiele innych składowych, które budują naprawdę spójny, wiarygodny i profesjonalny wizerunek firmy.
Bo obsługa social media to wiele elementów, które pochłaniają czas
Prowadząc profil należy wziąć pod uwagę wiele składowych:
- poznanie potrzeb: to pozwala na poznanie potrzeb i oczekiwań co do Twojego biznesu
- analizę konkurencji: dzięki temu lepiej zrozumiesz działania konkurentów, co przełoży się na Twoje treści (siłą rzeczy musisz się wyróżniać)
- opracowanie strategii komunikacji: to musi się obronić, dlatego warto poświęcić temu czas
- zaprojektowanie grafik i identyfikacji wizualnej: spójność i przyjemny motyw graficzny zwiększają zaangażowanie
- konfigurację narzędzi analitycznych: dzięki temu będziesz w stanie monitorować swoją efektywność
- plan płatnych kampanii reklamowych: czyli co, jak i kiedy promować
- codzienna obsługa: regularne publikowanie treści w oparciu o strategię
Chcemy Ci pokazać, że skuteczne zarządzanie profilem w social media z jednej strony jest wyzwaniem, ale z drugiej — może mieć ogromny wpływ na wizerunek Twojej firmy. A to przekłada się na jej rozwój.
Zwiększanie świadomości marki w oparciu o SoME (czyt. social media) pozwala budować społeczność. To właśnie wtedy Klienci są “na wyciągnięcie ręki”.
A gdy połączysz to z odpowiednio prowadzoną kampanią płatną — zyskujesz możliwość na docieranie do bardzo sprecyzowanego użytkownika spoza grupy Twoich fanów. To oznacza natychmiastowe pozyskanie kolejnych zainteresowanych Twoją ofertą.
Dostosowujemy nasze ceny, aby odpowiadały budżetowi małych i średnich przedsiębiorstw.
Wiesz już, że prowadzenie profilu w SoMe może być czasochłonne i wymagać sporo uwagi. ALE! Wiesz również to, że trafiłeś w dobre miejsce, jeśli chodzi o wsparcie w tym temacie.
Dzięki naszym działaniom wykorzystującym potencjał platformy, zdobędziesz nowych klientów, a także wykreujesz pozytywny wizerunek Twojej firmy w sieci. Odkryj, jak możemy pomóc Ci rozwijać Twój profil.
Rozmowa do niczego Cię nie zobowiązuje, a nam pozwoli przedstawić Ci więcej konkretów.
Porozmawiamy?
Podsumowując: social media dla Twojej firmy to świetna opcja. Musisz jednak pamiętać, że działania improwizowane nie zawsze się sprawdzą. W tym przypadku warto postawić na zespół, który opracuje plan działania, a tym samym odciąży Cię czasowo.
Bo skuteczne prowadzenie profilu w mediach społecznościowych to proces, w który — naszym zdaniem — warto inwestować.